Een mens is maar een raar wezen. Aan de ene kant houden we van routines omdat die houvast bieden en geen extra energie kosten. Tandenpoetsen is er zo een; er zijn maar weinig mensen die zich dagelijks afvragen: zal ik wel of zal ik niet? Zal ik vandaag een keertje overslaan? Ik heb niet zo’n zin. Mijn bedje is nog zo lekker warm, ik ga vandaag toch de deur niet uit, waarom zou ik eigenlijk? Hoewel… misschien krijg ik wel iemand aan de deur. Of erger nog: misschien komt er wel iemand gezellig een bakkie koffie doen. Dan wil ik wel een beetje fris en fruitig zijn. Of op zijn minst mijn tanden hebben gepoetst. Weet je wat, ik doe doe het toch maar.
Elke dag discussie
Als je elke dag zo’n discussie met jezelf zou voeren, zou je doodmoe worden van de meest dagelijkse dingen. Daarom zijn routines zo fijn. Daarom lukt het mij al meer dan twee jaar om elke dag koud te douchen. Ik ga niet met mezelf in discussie: ik doe het gewoon. Punt. En ik vind het na de eerste vijf seconden altijd het fijnste momentje van de dag. Ik kan het echt iedereen aanraden; het is een enorme energieke start van de dag waardoor je gelijk meer zin hebt in de rest. Laat maar komen!
Niet elke dag spruitjes
Tegelijkertijd houden we als mens niet van altijd hetzelfde. Mijn kinderen zijn dol op spruitjes, maar niet elke dag. Ik heb mijn favoriete kledingstukken, maar niet elke dag. Elke dag hetzelfde is saai, dat wordt een sleur waar je uit wilt. We hebben als mens afwisseling nodig. Afwisseling zorgt dat je je aandacht ergens bij houdt, dat je opnieuw geprikkeld wordt waardoor je even iets alerter bent – afwisseling zorgt ervoor dat je niet in slaap sukkelt.
Niet alleen maar video
Dit is een van de redenen waarom ik vind dat je nooit alleen maar video’s moet plaatsen – net als dat je nooit alleen maar posts moet schrijven met een mooie foto erbij. Jouw klant wil ook afwisseling. Een post, een nieuwsbrief, een video – en dán jou een keer in het echt spreken. Je geeft je klant zo op alle mogelijk manieren de gelegenheid om met jou kennis te maken en je steeds beter te leren kennen. Dat voelt vertrouwd, en dat is fijn.
Iedereen doet het al
Als je keurig elke dag een post plaatst en elke week een nieuwsbrief stuurt, kan het alsnog wel een jaar duren voordat een potentiële klant de stap zet om echt klant te worden. Met video gaat dat veel sneller – en je ziet ze daarom gelukkig ook steeds meer. Als je er zelf enorm tegen opziet om video’s te gaan maken, dan kan dat ontmoedigend zijn. “Ik ga dat toch nooit zo goed kunnen – laat maar.”
Klein beginnen
Herken je die nou bij jezelf, dan heb ik een mooi aanbod voor je. Een fijne combi van foto’s voor je social media post en twee video’s voor je website, zodat je zelf kunt wennen aan voor de camera staan en niet gelijk een enorme sprong in het diepe hoeft te doen. Ik heb dit laatst ook met iemand gedaan en die mailde me:
“Dankjewel voor de foto’s en video’s! Ik ben er blij mee. De foto’s op de trap zijn waanzinnig! Objectief naar jezelf kijken blijft een lastige. Maar zeker de pitch vind ik een juiste uitstraling hebben, rustig, professioneel en met de toch wel kenmerkende warmte. Een (zeer kritisch) vriendinnetje die dit ook even zag, is juist helemaal fan van de andere video. Kortom, blij met het resultaat van ons werk.”
Denk jij nu: Ik kan wel wat goede nieuwe foto’s gebruiken – en laat ik er dan gelijk twee goede video’s bij doen, dan ben je van harte welkom. Ik heb er een prijs aan gehangen waar je nauwelijks nee tegen kunt zeggen. Voor meer dan 20 foto’s waar je zelf helemaal blij van wordt plus twee video’s voor je website (die je natuurlijk ook deelt op je social media) betaal je 995 euro ex btw. Wat het je oplevert? Een boost voor je zelfvertrouwen, een prachtige serie foto’s die je met plezier plaatst op social media, en twee korte maar krachtige video’s die zorgen voor een prettige professionele kennismaking van een potentiële klant met jou.
Het enige wat je hoeft te doen, is mij te mailen voor een afspraak. Ik zie je graag!
Dit delen:
- Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) LinkedIn
- Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend) Facebook
- Klik om te delen op X (Wordt in een nieuw venster geopend) X
- Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend) E-mail
- Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend) Print