3 Tips om een loyale fanbase te laten groeien op YouTube

De sleutel voor het succes van je merk is het creëren van een community en deze begint bij jouw abonnees. Jouw abonnees zijn vaak loyaler en meer betrokken, wat weer kan bijdragen tot meer groei van je kanaal en meer kijktijd. Ik heb 3 tips voor je, waarmee je jouw kijkers kunt overhalen tot betrokken abonnees.

Tip 1: Zorg voor een vroege call to action en herhaal deze regelmatig
Zodra de kijker door heeft waar jouw video over gaat en het antwoord heeft gekregen op zijn vraag, kan het zijn dat de kijker vertrekt. Niet iedereen kijkt de elke video uit die jij plaatst. Gebruik daarom regelmatig creatieve calls to action in je video voor een maximaal effect.

Tip 2: Maak tradities
Het opbouwen van je merk begint met het creëren van een cultuur. Zorg voor herkenbaarheid door vaste slogans te gebruiken of door grapjes aan je inhoud toe te voegen. Dit gaan zowel je oude als nieuwe fans leuk vinden.

Tip 3: Wees jezelf in de video’s op YouTube
Het vraagt moed om jezelf te delen met de wereld en je kijkers op een dagelijkse basis te blijven inspireren. Maar vergeet niet, ze komen om naar jou te kijken. Wees oprecht en heb vertrouwen in je eigen persoonlijkheid en creativiteit.

Zelf aan de slag gaan?
Je kunt natuurlijk zelf aan de slag gaan met deze drie tips. Weet dat het tijd kost en dat je dit niet in een paar weken hebt gerealiseerd. Wil jij meters maken? Dan is het Slim Online Video Boost Programma echt iets voor jou. Kijk op de website van Slim Online Video voor meer informatie of vraag vrijblijvend een kennismakingsgesprek aan. Dan geef ik je gelijk mijn gouden tip.

3 thoughts on “3 Tips om een loyale fanbase te laten groeien op YouTube”
  1. Yep 😊
    Zorg dat je de kijkers tot het eind blijft boeien. Vertel in het begin dat ze vooral de video uit moeten kijken. Bedenk hierbij wat voor jouw doelgroep de trigger hiervoor kan zijn. Een cadeau, een leuke winactie, de conclusie van je video.. Het past bij de inhoud en is uitnodigend. Eigenlijk mist de kijker iets heel belangrijks als hij weg klikt 😉

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

%d bloggers liken dit: