Wat doe jij als je veel dezelfde vragen krijgt?

Als zelfstandig ondernemer is je tijd beperkt. Toch bellen klanten je regelmatig met dezelfde vragen. Braaf sta je ze te woord en geef je ze antwoord. Als ik je nu vertel dat dit veel makkelijker kan door een Frequently Asked Questions (FAQ, veel gestelde vragen) pagina op je website te plaatsen. Zo voorkom je dat je onnodig gebeld wordt over veel voorkomende vragen. Of wat dacht je van een review video?

Volgens onderzoek van 5pm is Coolblue het Top 1 merkkanaal op dit moment. Het succes heeft Coolblue voornamelijk te danken aan de productreviews. In deze productreviews laat het bedrijf precies zien hoe een product werkt en geeft Coolblue antwoord op de meest gestelde vragen van kopers. Daarmee ontlasten ze de klantenservice en verhogen ze de verkoop van een specifiek product.

Maak review video’s
Bekijk voor je eigen bedrijf welke vragen jij vaak krijgt en of je hier een video van kunt maken. Door deze video’s kun je gelijk laten zien dat jij de expert bent en dat ze bij jou aan het goede adres zijn als ze het product willen kopen. Daarnaast worden review video’s heel goed bekeken op YouTube. Dus als je nog geen YouTube kanaal hebt voor je bedrijf is dat een gemiste kans. Je zorgt niet alleen voor merkbekendheid, maar je vergroot ook je vertrouwensband met je kijkers. Kortom, een grote win-win als je het mij vraagt.

Welke video’s zijn hier geschikt voor?
Als ondernemer kun je bijna niet meer zonder video’s. Maar welke video’s geschikt zijn voor jouw onderneming is afhankelijk van je doelgroep en aanbod. Zo kun je de keuze maken voor een korte video of voor een uitgebreide video. 

Een voorbeeld: unboxing video’s
De ‘unboxing’ video’s worden veel gemaakt voor YouTube. Dit is een video waarin iemand precies laat zien wat ze in de doos toegestuurd krijgen, nadat ze een product hebben gekocht. Wat vaak gebeurt, is dat iemand zijn camera neerzet en vervolgens een doos openmaakt en alle losse onderdelen laat zien, vervolgens hoe deze dan aangesloten moeten worden en hoe het apparaat ingesteld moet worden. Meestal zie je dan ook of onderdelen praktisch zijn, of de gebruikershandleiding duidelijk genoeg is en welke stappen je moet doorlopen.

Deze video’s duren doorgaans lang en soms ontbreekt de handigheid van de maker. Je kunt ook zelf deze video maken, waarbij je de meest gemaakte fouten voorkomt. Je kunt dit ook met praktische foto’s doen en overlay teksten. Je hoeft daarvoor niet direct in een studio te gaan staan. Deze uitlegvideo’s besparen je op de lange termijn heel veel tijd en ontevreden klanten. Immers, de kijker weet precies wat hij kan verwachten na aankoop.

Ook starten met video?
Wil je graag met video beginnen, maar twijfel je of dit bij je bedrijf past? Laten we dan samen kijken naar je onderneming. Graag denk ik met je mee over de mogelijkheden van video en hoe jij ervoor kunt zorgen dat je meer klanten krijgt en minder vragen: https://slimonlinevideo.nl/de-video-bedrijfsscan/.

Ben je al overtuigd? Dan is het Video Boost Programma precies wat je nodig bent. In 3 maanden zetten we jouw Video Marketingplan neer. 

0 thoughts on “Wat doe jij als je veel dezelfde vragen krijgt?”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

%d bloggers liken dit: