Ondernemers in de retail worden ongewild meegesleurd in dit aanbiedingen-circus

Black Friday is dit jaar op vrijdag 29 november. Dé dag die in Amerika bekend staat vanwege de hoge kortingen. In Nederland nemen we Black Friday over. En om de consument nog wat meer tijd te geven om te profiteren van de aanbiedingen, wordt de dag aangevuld met het Black Friday weekend. Oh en dan hebben we, voor de hele late beslissers, nog Cyber Monday. Er zijn natuurlijk ook snelle beslissers, mensen die al staan te trappelen om hun aankopen te doen en onmogelijk kunnen wachten. Voor hen bestaan er de ‘Pre Black Friday Deals’ in de week voor 29 november.

Je kunt er onmogelijk omheen
Het komt erop neer dat je van 22 november tot en met 2 december, tien dagen lang, ‘mazzel’ hebt met alle aanbiedingen. In oktober wordt Black Friday al aangekondigd en lokken (web)shops de consument met hoge kortingen naar zich toe. Grote filialen kondigen bodemprijzen aan voor zeer gewilde producten. In kranten en reclamefolders, op facebook en instagram, op tv en in het straatbeeld. Overal waar je kijkt, zijn de deals niet te missen. Je kunt er onmogelijk omheen. De schreeuwerige, in grote, vette, veelal zwarte letters aangekondigde Black Friday DEALS.

Volledig op elkaar afgestemde collectie
Met een kop koffie loop ik een half uur voor openingstijd door mijn winkel. In stilte bekijk ik de gepresenteerde items, het hele assortiment in me opnemend. De met zorg ingekochte beha’s met bijbehorend ondergoed in mooie herfst- en wintertinten en de basiscollectie die het hele jaar door op voorraad en verkrijgbaar is. De volledige collectie is op elkaar afgestemd wat model, pasvorm, maatindeling en comfort betreft. Elke vrouw die binnenkomt voor advies op maat krijgt meerdere exemplaren in verschillende prijsklassen aangeboden, zodat ze zelf de keuze kan maken die bij haar en haar portemonnee past. 

De kleine ondernemers worden ongewild meegesleurd
Natuurlijk vind ik het voor de consument fantastisch dat op Black Friday prijsverlagingen worden aangeboden. Het is logisch dat je wilt profiteren van de torenhoge kortingen. Ik ben zelf ook gevoelig voor een leuke actie of aanbieding, maar als kleine zelfstandig ondernemer staat de periode van Black Friday mij gigantisch tegen. Ondernemers in de retail worden ongewild meegesleurd in dit aanbiedingen-circus door consumenten die (veelal) online hun aankopen doen. Ze zijn van mening dat de kortingen, acties, deals en aanbiedingen ook in fysieke, ‘stenen’ winkels doorgevoerd moeten worden. Maar de grote online aanbieders kun je in géén geval vergelijken met lokale, kleine, zelfstandige ondernemers.

Zorg en toewijding
Terwijl ik nogmaals langs de collectie loop, mijn lege kop koffie in de keuken neerzet en klaar ben om de winkeldeur te openen, voel ik dat ik enthousiast ben over de complete collectie en de kwaliteit en pasvormen die ik heb ingekocht. Ik sta volledig achter de verkoopprijs die de leveranciers adviseren. Er wordt veel tijd en energie gestopt in het duurzaam verwerken van de stoffen en materialen tot mooie en goede lingerie en comfortabel ondergoed. Het productieproces verloopt veilig voor mens en milieu en er wordt een eerlijke boterham verdiend. Als de artikelen met steeds meer regelmaat met acties en immense kortingen worden aangeboden, is niemand meer bereid de echte prijs te betalen. Uiteindelijk gaat dat ten koste van de merknaam en de mensen die ermee werken. Mijn teamleden en ik geven jou en elke andere klant persoonlijke aandacht en advies met de mogelijkheid om deze mooie artikelen te passen en ervaren. 

Een vrijdag als alle andere vrijdagen
De waarde die de artikelen in mijn winkel verdienen, samen met de waarde die mijn teamleden en ik eraan toevoegen, laat ik niet onderuit schoffelen door de schreeuwende aankondigingen in de media. Vrijdag 29 november is bij Love-li lingerie net zoals alle andere (vrij)dagen in het jaar. Bij elke aankoop ontvang en ervaar je het advies, de kwaliteit, de aandacht en de service er gratis bij en desgewenst schenken we een kop thee of koffie voor je in. We zien je graag! 

Over de auteur:

Foto van Ingrid Wunnekink

Ingrid Wunnekink

Borstweefseltherapeut en lingeriespecialist bij Love-li lingerie

Ik verzorg borstweefselbehandelingen om je borstgezondheid te optimaliseren en bied hulp bij niet oncologisch gerelateerde borstklachten. Daarnaast geef ik advies over jouw ideale behamaat en -model, zodat jij met meer eigenwaarde en zelfvertrouwen mijn lingeriezaak verlaat.

www.love-li-lingerie.nl

Al haar blogs

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Wekelijkse nieuwsbrief

Schrijf je hier in om wekelijks de nieuwste blogs te ontvangen.