‘Naar mijn kantoor bedoel je? Dat is toch raar. Ik kan al mijn lezers toch niet kwijt hier in mijn kantoortje van 20m2?’ Nee, ik bedoel het niet letterlijk. Ik bedoel dat jij veel meer kunt vertellen over je werk, je bedrijf/praktijk. In je blogs, filmpjes, op social media.
Begin je blog maar eens met de zin: Wat er vandaag op mijn werk (of in mijn praktijk) gebeurde…
De woorden komen vanzelf, want je hebt ongetwijfeld een heleboel mails beantwoord, telefoontjes gepleegd, een klant geholpen of misschien wel een lezing of training gegeven. Jouw volgers en lezers zijn nieuwsgierig, ze willen graag weten wat jij allemaal doet, want dan snappen ze ook steeds beter waarvoor ze bij jou terechtkunnen, waar jij ze mee kan helpen, welk probleem jij voor ze kan oplossen.
Blogs en social media
Deel dat wat jij doet en meemaakt niet alleen in je blogs, maar ook op social media.
- Ben je onderweg naar een leverancier? Deel dat op Facebook!
- Volg je een interessante cursus of workshop? Post het op LinkedIn!
- Heb jij je kantoor gerestyled? Laat het zien op Instagram of Pinterest!
Vind ik jou wel een prettig persoon?
Zit iemand daarop te wachten? Jazeker. Niet wat jij iedere avond eet, tenzij je voedingsdeskundige bent, maar wel wat over jouw ontwikkeling, ondernemerschap en bedrijf gaat. Zo wordt steeds duidelijker wanneer ik bij jou terechtkan, welke vrienden, klanten, buren en familieleden ik naar jou kan doorverwijzen. Ook kan ik beter beoordelen of ik jou een prettig persoon vind. Hoe meer jij van jezelf, je werk en je activiteiten laat zien, hoe zichtbaarder je wordt en jouw ideale klanten vanzelf naar jou toekomen.
Jouw contentcreatieplan
Ben jij stiekem wel klaar met het aanrommelen op social media, af een toe een advertentie te proberen, een beetje in Canva te fröbelen en alleen een nieuwsbrief te versturen als je er inspiratie voor hebt? Je wilt immers zo efficiënt mogelijk met je tijd omgaan en niet constant door social media scrollen en wat posten, blogs schrijven voor je website of nieuwsbrieven uitsturen als dat je niets oplevert.
Maar hoe weet je welke aanpak het beste is voor jouw bedrijf zonder dat je er uren aan kwijt bent?
Welke kanalen kun je het beste inzetten om jouw doelgroep, jouw droomklanten te bereiken?
En waar ga je dan over schrijven, podcasten of video’s van maken?
Als deze vragen door jouw hoofd spoken, is het tijd voor een onderbouwd, creatief en origineel contentplan! Ik leer je hoe je jouw online zichtbaarheid en vindbaarheid kunt vergroten op een creatieve en slimme manier en op jouw eigen wijze. Content waarmee je volgers aantrekt, de connectie maakt zodat ze uiteindelijk klant bij jou worden én content die bijdraagt aan jouw expertstatus. Zullen we eerst eens videobellen?

Dit delen:
- Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) LinkedIn
- Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend) Facebook
- Klik om te delen op X (Wordt in een nieuw venster geopend) X
- Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend) E-mail
- Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend) Print