We kunnen er eigenlijk niet meer omheen. Hoe graag we ook willen vasthouden aan een negen tot vijf mentaliteit, het is tegenwoordig bijna niet meer te doen. Onze klanten verwachten dat we hen 24/7 van dienst zijn. Maar heb jij tijd om 24/7 in business te zijn? Het is simpelweg niet mogelijk, tenzij je een grote portemonnee hebt en veel mensen in dienst kunt nemen. Voor kleine ondernemers zit er niets anders op dan slim om te gaan met de weinige beschikbare tijd. We willen namelijk ook tijd besteden aan andere belangrijke dingen in ons leven.
De meest simpele oplossing is automatisering. Automatisering van processen, waar jij fysiek niet bij aanwezig hoeft te zijn. Er zijn verschillende fases in een aankoopproces die je kunt automatiseren. Door deze processen te automatiseren, kun jij je focussen op die momenten waar jouw aanwezigheid er wel toe doet.
Latente behoefte
Eén van de eerste contactmomenten die iemand met je kan hebben is het moment van kennismaking met jouw product of dienst. Dit is vaak het moment dat iemand nog helemaal niet weet dat hij jouw hulp nodig heeft. Dit wordt in de customer journey ook wel de latente behoefte genoemd. In deze fase is iemand nog helemaal niet op zoek naar je product, maar maakt hij wel al kennis met jouw bedrijf. In deze fase zijn kennismakingsvideo’s uitermate geschikt om te gebruiken.
Kennismakingsvideo’s
Door dit type video’s te maken laat je aan potentiële klanten zien wie je bent en wat je voor hen kunt betekenen. Daarmee creëer je vertrouwen en verhoog je de like factor. Zodra mensen precies weten wat je doet, kunnen ze dat vertalen naar een behoefte of vraag. Ze kunnen je aanbevelen bij anderen en klant worden op het moment dat ze je nodig hebben.
Productvideo’s
Met dit type video’s geef je de kijker inzicht in het product dat je te bieden hebt. Deze fase volgt op de latente behoefte. De behoefte is veranderd in een daadwerkelijke aankoopbereidheid. Dat betekent dat jouw video’s zich focussen op het resultaat van de aankoop. Mensen willen graag weten of ze jouw product nodig hebben.
Klantvideo’s
Dit zijn video’s van jouw klanten die vertellen wat ze van jou en je product vinden. Deze video’s zijn het laatste stapje dat een potentiële klant nodig heeft om tot aanschaf over te gaan. Door je klant aan het woord te laten, wek je extra vertrouwen bij deze groep. Een geschreven aanbeveling is belangrijk, maar een klantreview op video is vele malen krachtiger.
Ruimte in je bedrijf
Door het maken van video’s voor de verschillende stappen in de customer journey creëer je ruimte in je bedrijf. Deze video’s kun je op verschillende platformen aanbieden, zodat mensen, ongeacht in welke fase ze zijn, ze kunnen bekijken. Een ander voordeel van dit type video’s is dat het niet uitmaakt wanneer ze worden bekeken. Dat kan 24/7 op iedere willekeurige dag. Zelfs als jij ligt te slapen kan zo’n video jouw business een boost geven.
Aankopen na het zien van een video
Onderzoek heeft aangetoont dat 65% van de mensen tot aankoop overgaat na het zien van een video. Heb jij al video’s voor je bedrijf, die aansluiten bij de verschillende fases in het aankoopproces? In het Slim Online Boost Programma nemen we deze fases intensief onder de loep en bepalen samen welke video’s het meest geschikt zijn voor jouw doelgroep.
Dit delen:
- Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) LinkedIn
- Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend) Facebook
- Klik om te delen op X (Wordt in een nieuw venster geopend) X
- Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend) E-mail
- Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend) Print





