Je nieuwsbrief delen op je website, is dat nou slim?

Uiteraard wil je met je nieuwsbrief mensen raken, bewegen, aanzetten tot kopen, informeren en/of enthousiasmeren. Je bereik wil je zo groot mogelijk maken, zodat zoveel mogelijk mensen jouw interessante berichten lezen. Jij hebt immers een mooi en goed verhaal te delen. Jouw missie de wereld in, het liefst naar die hele wereld. Jouw expertise is wat ze nodig hebben, dus delen op alle plekken die je kunt bedenken, inclusief je eigen website. Toch?

Koester je abonnees
Ook wil je graag je nieuwsbrief-abonnee-aantal zo groot mogelijk hebben. Hoe meer geïnteresseerde mensen hoe beter. Je nieuwsbrieflijst is immers van jou, de mensen die erop staan hebben ‘ja’ gezegd tegen jouw berichten. Die koester je en wil je graag als eerste van nieuws en mooi aanbod voorzien. Je kunt binnen die lijst gemakkelijk iets doen aan interactie, aan openingspercentages van je nieuwsbrief en aan verkopen. Daar kun je sturen en bijsturen. Dat is op je website een stuk minder sterk te beïnvloeden. Daar heb je veel minder grip op. 

E-mailadres achterlaten
Als je alles deelt op je website hebben mensen minder snel de prikkel om zich in te schrijven. Ze kunnen alles al lezen zonder dat ze hun e-mailadres hoeven achter te laten. Door het alleen in je nieuwsbrief te plaatsen, kunnen mensen minder goed kennis met je maken. Daardoor mis je een belangrijke plek om je expertise duidelijk te maken.

6 Tips voor meer nieuwsbrief-abonnees
Hoe kun je nu zorgen dat jouw nieuwsbrieven bij zoveel mogelijk mensen komen zonder dat het jou abonnees kost? Zonder dat mensen zich niet abonneren, omdat ze de informatie toch al kennen? Ik geef je 6 tips:

  • Zorg dat je niet alle inhoud van je nieuwsbrief openbaar zet waardoor je het exclusief voor je lezers houdt.
  • Geef in het exclusieve deel van je nieuwsbrief extra tips en benadruk dat.
  • Het openbare deel van je nieuwsbrief deel je bijvoorbeeld als blog, vlog, podcast op je website.
  • Zet onderaan die uiting op je website een call to action richting je nieuwsbrief bijvoorbeeld => wil je voortaan als eerste op de hoogte zijn en extra tips ontvangen, schrijf je dan nu in.
  • Maak af en toe een aanbod exclusief voor de lezers van je nieuwsbrief.
  • Geef de lezers van je nieuwsbrief een voordeel in de vorm van een onweerstaanbare weggever.

Dat zijn meteen weer een aantal mooie argumenten om jouw nieuwsbrief aan te vragen. 

Voordeel voor je nieuwsbrieflezers
Het is ook een beetje aanvoelen wat goed voelt en wat niet. Soms is het aanbod dat je in je nieuwsbrief doet zo waardevol, dat je het met de hele wereld wilt delen. Dan kun je bijvoorbeeld je nieuwsbrieflezers voordeel geven doordat ze als eerste op de hoogte zijn van je aanbod of je geeft ze een extra korting. Vaak zal het zo zijn dat je alleen het blog, de vlog of podcast deelt op je website en de rest binnen je nieuwsbrief houdt.

Wil je hier eens over van gedachten wisselen? Boek dan een gratis call via https://lavievirtueel.nl/gratis-call/.

0 thoughts on “Je nieuwsbrief delen op je website, is dat nou slim?”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

%d bloggers liken dit: