Dan kiezen klanten voor jou

Er is een tijd geweest dat ik niet de aardigste persoon was op aarde. In elk geval voor zover het op mijn vriendjes aankwam. Diep in mijn hart wilde ik misschien wel helemaal geen vriendje. Ik kwam uit een relatie waarin ik het nooit goed genoeg deed. En de vrijheid die ik voelde toen ik single was, beviel me bovenmate goed. Maar ja, er kwam een jongen voorbij die echt wel heel lief was, en stapelverliefd op mij. Fijn voor mijn ego en mijn zelfbeeld, en dus kregen we verkering. 

Alleen kon ik totaal niet uit de voeten met het feit dat ik ineens op handen gedragen werd. Ineens was álles aan mij leuk – vond mijn vriendje in elk geval. Wat ik ook deed of zei. hij vond het allemaal geweldig. 

Kritiekloze liefde
Ik werd er kregel van. Opstandig. En dus gedroeg ik me af en toe als een draak. Niet eens om hem uit te testen, maar omdat ik me zwaar ongemakkelijk voelde bij al die kritiekloze liefde. Ik was van het ene naar het andere uiterste gegaan zonder dat ik daar echt erg in had. In de ene relatie deed ik nooit iets goed en in de andere relatie kon ik nooit iets fout doen. Ik werd van beide niet gelukkig. Ik wilde ook wel eens tegenwicht. Een andere mening dan de mijne, een andere keuze dan de mijne. Ik wilde wel eens verrast worden.

De ondernemer en de grijze muis
Als ondernemer leren we dat we moeten opvallen. We moeten iets anders vertellen dan alle anderen, want anders zijn we een grijze muis. Waarom zou een klant voor ons kiezen als we nergens eens iets anders zeggen dan de rest? 

Geloofwaardigheid en persoonlijkheid
Daar zit misschien een kern van waarheid in. En toch geloof ik dat het vooral gaat om geloofwaardigheid én persoonlijkheid. Als ik tot in mijn tenen voel dat jij oprecht overtuigd bent van wat je vertelt, dan voel ik jou als mens. Dat gaat veel verder dan alleen de pure inhoud van wat je vertelt. Dan geloof ik jou.

En dan is het ook nog fijn als jouw persoonlijkheid mij aanspreekt. Claudia de Breij en Corry Konings zingen allebei Nederlandstalige liedjes over de liefde. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die fan zijn van allebei. 

Simpelweg jezelf laten zien
Dus je kunt enorm je best doen om een afwijkende mening te hebben, of de juiste woorden te vinden om precies jouw ideale klanten te bereiken en te raken; het is honderd keer makkelijker om mensen voor jou te laten kiezen door simpelweg jezelf te laten zien. 

Die zin mag je best nog eens lezen 😉

Het resultaat van een paar van mijn klanten:

  • De kindercoach heeft sinds we video’s hebben gemaakt een volle praktijk, terwijl ze daarvoor twijfelde of ze niet zou stoppen omdat het zo moeizaam ging. 
  • De kunstenares verkocht via de video’s een aantal kunstwerken zodat ze in corona-tijd gewoon haar rekeningen kon blijven betalen.
  • Het bedrijf dat trainingen geeft in Microsoft 365-toepassingen verkocht voor meer dan 100.000 euro aan trainingen.
  • De teamcoach kreeg een opdracht voor ruim 50.000 euro.

Mijn vak
Zulke resultaten komen er niet vanzelf. Goede video’s opnemen die jou klanten opleveren, is een vak. En dat is niet jouw vak, maar mijn vak. Het is niet alleen een kwestie van mooi beeld en geluid, maar ook van:

–       Goede eerste zinnen waardoor je direct de aandacht hebt van jouw ideale klant
–       Inhoud die karakteristiek is voor jou en die ook nog eens 1op1 herkenbaar is voor je klant
–       Call tot actions die logisch voelen voor jouw kijkers, zodat ze die acties ook doen
–       Een logische opvolging van de video’s zodat kijkers daadwerkelijk klanten worden

Het is een mengeling van techniek, inhoud, marketing en strategie. En ik heb die mengeling tot mijn specialisatie gemaakt. Ik doe niet anders dan dit soort video’s opnemen en ik volg heel nauwlettend wat er op het marketing- en strategiegebied gebeurt. Wat werkt wel, wat niet, waar zijn mensen nu wel zo’n beetje klaar mee? Wat resoneert met jouw ideale klant? Hoe sla je iemand aan de haak zonder plat, schreeuwerig of verkoperig over te komen? 

We doen het samen
Ik leer je niet hoe je het allemaal zelf kunt doen (met bovenstaande schets als resultaat). We doen het samen, zodat jij je over de techniek, de inhoud, de marketing en de strategie geen zorgen hoeft te maken. Jij krijgt kant en klare video’s die het resultaat opleveren dat jij wilt, namelijk veel meer en veel fijnere klanten. Klanten die zien dat jij kennis van zaken hebt en die voelen dat jij een fijn mens bent om mee in zee te gaan.

Meer weten? Stuur een mailtje naar esther@devisiegraaf.nl en ik neem contact met je op.

Over de auteur:

Foto van Esther van Berk

Esther van Berk

Zorgt dat ondernemers meer klanten en meer omzet krijgen door kennisvideo’s te maken voor sociale media. Geen reclame, geen verkoop, maar nuttige info waarmee je laat zien dat je je vak verstaat – en dat je een plezierig mens bent met wie je gerust in zee kunt gaan.

www.devisiegraaf.nl

Al haar blogs

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Wekelijkse nieuwsbrief

Schrijf je hier in om wekelijks de nieuwste blogs te ontvangen.