Toen ik op de middelbare school zat, was een jongen van een paar klassen hoger verliefd op me. Telkens als ik naar een lokaal liep, zag ik hem een eindje verderop tussen de jassen gedrukt staan om een glimp van me op te vangen. Als ik hem passeerde, kreeg hij een vuurrood hoofd, glimlachte verlegen naar me en liep snel door.
Hij was verliefd, ik niet
Ik wist niet wat ik er mee aan moest, dus ik liet het maar zo. Op een schoolfeest vroeg hij me om te schuifelen, wat ik echt verschrikkelijk vond. Niet omdat hij het was, of om het schuifelen op zich, maar omdat hij ongeveer drie meter langer was dan ik en het vooral ontzettend oncomfortabel was om met mijn armen om zijn nek te hangen terwijl hij zijn bovenlijf enorm voorover moest buigen om mij rond mijn middel vast te kunnen houden. Weinig romantisch allemaal.
Natuurlijk vroegen mijn vriendinnen: “En, ben je ook verliefd op hem?” Ik had geen idee. En dat was dus ook mijn antwoord: “Ik ken hem helemaal niet, hij heeft nog nooit iets tegen me gezegd.”
Verliefd op iemand die je niet kent
Later begreep ik dat sommige meiden (en misschien ook wel jongens, maar dat weet ik niet) verliefd konden worden op iemand die ze nog nooit gesproken hadden. Of zelfs maar in het echte leven ontmoet. Verliefd op een idool. Op een tennisser of voetballer. Ik kon er niets mee, snapte daar helemaal niets van. Nog steeds niet trouwens. Hoe kun je verliefd worden op iemand als je nog nooit zijn stem hebt gehoord, geen idee hebt hoe iemand tegen het leven aankijkt, als je werkelijk niet weet of je een beetje dezelfde smaak of humor hebt?
Je wilt eerst iemand leren kennen
Ik denk dat dit voor de meeste mensen ook geldt die bij iemand klant worden. De meeste mensen willen toch graag weten met wie ze te maken krijgen. Weten of ze een goed gevoel hebben bij die persoon. Of ze er vertrouwen in hebben dat ze daar aan het juiste adres zijn.
Geef die klant de kans om jou te leren kennen. Om te zien hoe je beweegt, hoe je praat, wat je uitstraling is, hoe je mimiek is – en ook hoe je tegen de wereld aankijkt. Wat belangrijk is voor jou. Waarom je doet wat je doet. We zijn als mens altijd op zoek naar gelijken. Je maakt het je klant zoveel makkelijker om voor jou te kiezen door zelf de eerste stap te zetten en jezelf te laten zien.
Wat vertel je in je video’s?
Maandag 13 februari geef ik weer een lunch & learn met als onderwerp: Wat vertel je in je video’s? Ik hoop dat je erbij bent, want ik vind het leuk om met jou kennis te maken. Aanmelden kan via deze link: https://www.devisiegraaf.nl/gratis/lunch-learn/.
Dit delen:
- Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) LinkedIn
- Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend) Facebook
- Klik om te delen op X (Wordt in een nieuw venster geopend) X
- Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend) E-mail
- Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend) Print






Eén reactie
Wat een briljante uitleg! Top Esther.