Welke waarde heeft een boek voor je bedrijf?

Heb jij als ondernemer of zelfstandig professional een verhaal? Een verhaal met als basis je expertise, je kennis en ervaring, waarmee je nog veel meer mensen wilt bereiken? Schrijf een boek! 
Met jouw boek ga je de lezers nieuwe stappen laten zetten voor hun zakelijke of persoonlijke successen. Bovendien maak je met je boek de wereld een beetje mooier. Maar welke waarde heeft een boek nu voor jouw bedrijf?

Welke waarde heeft een boek met jouw naam erop voor je bedrijf?

  1. Het levert je meer vertrouwen op. Als auteur wek je vertrouwen, want als je een boek schrijft, ben je een expert. En hoe meer vertrouwen je wekt, des te vaker verkoop je je dienst of product.
  2. Potentiële klanten kiezen eerder voor iemand die heeft gepubliceerd over het onderwerp wat hen nu bezighoudt.
  3. Als je je boek voor je ideale lezer schrijft, kun je écht jouw verhaal kwijt en schrijf je een uniek boek. Wat is nu jouw insteek en/of oplossing voor de vraag of het probleem van de lezer?
  4. Jij hebt een belangrijke boodschap voor de wereld. En als je die deelt in een boek, kun je veel meer mensen bereiken. Een boek is dus een goede manier om meer mensen te helpen met jouw expertise.
  5. Journalisten zijn eerder geïnteresseerd in iemand die ook een boek over het onderwerp heeft geschreven. 
  6. Al je een boek schrijft krijg je meer aanvragen voor lezingen of uitnodigingen om te spreken op een event of congres. Zo breid je je netwerk weer uit en kom je in contact met je potentiële klanten.
  7. Een boek is een visitekaartje dat veel langer op een bureau blijft liggen dan je gewone visitekaartje. Of het pronkt in een boekenkast. Zo komt de eigenaar steeds weer in aanraking met jouw verhaal en is de kans groter dat hij of zij contact met je opneemt voor een vervolg. 
  8. Een boek is een mooi geschenk voor je relaties of potentiële klanten.
  9. Als je iets extra’s biedt bij je boek, zoals een gratis online training, checklist of een podcast, dan vergroot je je mailinglijst, dus ook je netwerk. En de lezers van je mailinglijst kopen eerder jouw producten of diensten.
  10. Als je je boek koppelt aan een (online) training of programma, dan kun je je boek weggeven als trainingsmateriaal en hoef je niet in boeken van anderen te investeren. En als je incompany trainingen verkoopt, ben je vaak interessanter als je een boek hebt geschreven.

Maar dat boek schrijf je niet alleen voor jezelf
Zeker, een boek schrijven gaat jou heel veel voordelen opleveren. Maar een boek schrijf je niet alleen voor jezelf. Jouw boek helpt de lezer om ook die stap te nemen, meer succes te hebben, angsten te overwinnen of haar kennis uit te breiden.
Zo maak je de wereld weer een beetje mooier.

Daarom is dat boek schrijven zo’n belangrijke stap! De eerste stap van je nieuwe toekomst.

Wil je nu echt aan de slag met het schrijven van je boek? Meld je dan nu aan voor mijn gratis online training: ‘Start met je boek!’Ben je al toe aan individuele schrijfcoaching? Neem dan contactmet me op. 

Wat voor hulp heb jij nodig bij het schrijven van je boek? Laat het hieronder even weten.

2 thoughts on “Welke waarde heeft een boek voor je bedrijf?”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *