Wat hebben de deelnemers van Wie is de Mol en Expeditie Robinson met elkaar gemeen?

Oh oh oh, we gaan weer een paar spannende weken tegemoet. Wie is de Mol is weer begonnen. Zat jij gisteren ook weer aan de buis gekluisterd? Ik wel hoor. Ik weet nog dat ik al in de ban was bij het allereerste seizoen. De eerste 4 seizoenen was nog met onbekende Nederlanders. Pas in 2005 (seizoen 5) kwamen de bekende Nederlanders.

Ook bij Expeditie Robinson begonnen ze met onbekende Nederlanders en Belgen. Later werden dat ook weer bekende Nederlanders, tot een paar seizoenen terug. Toen was er weer plaats voor ook onbekende Nederlanders. 

Publieksfavorieten
Wat mij bij alle seizoenen is opgevallen, is dat er bij de deelnemers publieksfavorieten ontstaan. Zij worden populairder dan anderen en komen meestal na deelname in verschillende tv-programma’s weer terug.

Ineens zijn ze niet meer onbekend
Maar ook de minder opvallende deelnemers profiteren van het succes van het programma. Ineens zijn ze niet meer onbekend. Want we kunnen wel zeggen dat vóór de uitzendingen niet iedere deelnemer bekend is bij het grote publiek. Door hun deelname zijn ze ineens wel bekend en weet iedereen (die het programma volgt) wie ze zijn. Dus de gemene deler is succes ná deelname van Wie is de Mol of Expeditie Robinson.

Hoe werkt deze springplank voor de deelnemers?
Het simpelweg op tv zijn is de meest magische springplank die ze zich kunnen wensen. Dat zorgt bijna voor instant succes. Waren ze eerst nog maar bekend bij een handjevol mensen, nu zijn ze ineens bekend bij het grote publiek. De like-factor speelt ook wel een grote rol.

Zo moest Nienke Plas zich tot drie keer toe terugvechten in de competitie van Expeditie Robinson. Daarmee zette zij zichzelf gelijk op de kaart. Als YouTuber was ze toen nog niet heel erg bekend. Nu heeft ze bijna 300K volgers op haar YouTubekanaal. Voor haar was deelname aan Expeditie Robinson een mooie spin off voor het uitbrengen van haar single, een reallifesoap, de TV kantine en mocht ze de bidsprinkhaan zijn in The Mask Singers. 

Het hebben van de know-like-trust-factor
Wil jij meer aandacht voor je bedrijf, dan zit er niets anders op dan jezelf te presenteren aan het grote publiek. Je kan proberen om mee te mogen doen aan programma’s als Wie is de Mol, Expeditie Robinson of Escaperoom, maar ook dan heb je know-like-trust-factor nodig, wat je bereikt door jezelf bloot te geven. Blootgeven voor de camera bedoel ik dan. Met video’s maken voor je bedrijf en deze op YouTube plaatsen kan je jezelf zichtbaar maken bij het grote publiek.

Wie is de Mol?
Wie denk jij dat de Mol is in dit seizoen? Ik ga het niet zeggen, want ik heb er tot nu toe altijd naast gezeten. Ik verheug me alweer op de volgende aflevering. Jammer dat Expeditie Robinson niet is doorgegaan. Ach, we kunnen ook niet alles krijgen zoals we het willen. 

0 thoughts on “Wat hebben de deelnemers van Wie is de Mol en Expeditie Robinson met elkaar gemeen?”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

%d bloggers liken dit: