Raak je lezers in het hart

Ik lees als schrijfcoach heel veel boeken. Voor mijn werk en voor mijn plezier. En ik ben ontroerd als boeken echt raken. Zoals bijvoorbeeld het boek ‘Hartmama’ van mijn klant Susan van der Beek. Ik kreeg een reactie van een lezer: “Dit is het belangrijkste boek dat ik ooit heb gelezen.” Daar doe je het toch voor?

Jij hebt ook een verhaal met een belangrijke boodschap te delen. Dat verhaal deel je op je site en op social media. Maar je wilt meer, veel meer! Want jouw verhaal gaat de wereld een beetje mooier maken!

Tijd voor een boek
Je weet het al een tijdje, het is tijd voor een boek. Maar waar begin je en hoe zorg je ervoor dat je je lezers echt raakt en in beweging zet? Ik ga je helpen.

  1. Start met je ideale lezer
    Sluit je ogen eens. Stel je voor: je schrijft je boek voor 1 lezer. Hoe ziet hij of zij eruit? Is hij of zij getrouwd en zijn er kinderen? En wat voor werk doet jouw ideale lezer? Voel de verbinding tussen jullie en leer je ideale lezer kennen alsof het je hartsvriend(in) is. 
    Zie je het voor je en voel je het? Schrijf nu zonder erover na te denken een boodschap aan die bijzondere lezer van jouw toekomstige boek.
  2. Start met de kern van je boek
    Je weet nu voor wie je wilt schrijven. En hoe zorg je er nu voor dat je je lezers echt gaat raken? Zorg dat je ideale lezer erkenning en herkenning voelt. En start met de kern van je boek. Hoe doe je dat? Begin met je achterflap! Klinkt dat je vreemd in de oren? Op de achterflap van je boek vertel je onder andere voor wie je schrijft, wat je schrijft en welk resultaat de lezer heeft na het lezen van je boek. Als het je lukt om in die korte tekst de lezers te raken, dan heb je houvast voor de rest van je boek.

Hoe schrijf je nu een goede achterflaptekst? Ik ga je hiermee helpen tijdens mijn gratis achterflapchallenge. Doe je mee?

0 thoughts on “Raak je lezers in het hart”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *