Je zichtbaarheid vergroten als ondernemer? Schrijf een boek!

Een boek schrijven? Daar heb je helemaal geen tijd voor! Je moet aan je bedrijf werken en zorgen voor succes. Daarnaast heb je natuurlijk ook nog een gezin dat aandacht vraagt, hobby’s en vrienden. Misschien later…

Zichtbaarheid
Zichtbaarheid is belangrijk voor ondernemers. Dat weet je natuurlijk al jaren, dus je blogt regelmatig, maakt video’s en bent druk met social media. Toch lijkt de groei van je bedrijf te stagneren. Hoe kom je nu aan een groter netwerk en meer opdrachtgevers of klanten? Deel je kennis en ervaring en schrijf een boek over je expertise!

Expertstatus
Je klanten kopen graag van een expert en dat ben jij natuurlijk. Alleen moet je ze dat wel laten weten. Hoe laat je ze zien welke kennis jij bezit? Door die te delen en dan niet alleen mondeling of in je blogs, maar ook in een boek. Want laten we eerlijk zijn: als jij op een site van een ondernemer komt en je ziet dat ze een boek heeft geschreven over haar expertise, wat denk je dan? Juist. Zij is een expert! Daarom schrijven veel succesvolle ondernemers boeken.

Waarde geven
Als ondernemer wil je natuurlijk vooral waarde geven. En de waarde van een boek voor de lezers, voor jou en je bedrijf is echt enorm. Daarom schrijf je niet snel een boek vol met tips, maar kies je voor een boek met impact. Zo zet je de lezers in beweging. Je wilt je tijd tenslotte wel goed besteden. 

Voordelen van het schrijven van een boek
Wat zijn nu de voordelen van een boek publiceren?Anderen zien je als expert

  • Je hebt een voorsprong op je concurrenten
  • Je boek is een visitekaartje en een relatiegeschenk
  • Je kunt je eigen boek gebruiken bij je trainingen of lezingen
  • Mensen hebben meer vertrouwen in jou als je een expertboek hebt geschreven
  • Je krijgt meer aanvragen voor trainingen, lezingen
  • De pers interviewt graag experts

Focus & timemanagement
Als je een boek wilt schrijven, heb je die beslissing te nemen. Niet alleen voor het schrijven, maar ook voor de focus. Plan je schrijftijd in je agenda in of in de Boekplanner. Schrijf bijvoorbeeld elke dag een half uur. Ik schrijf vroeg in de ochtend, wanneer het nog stil is in huis. En af en toe ga ik een lang weekend of een hele week ergens heen om lekker te schrijven. Dat is goed voor mijn boek, maar ook voor mij en mijn gezin. Weer helemaal opladen op een mooi plekje, even me-time. En dat verdien jij ook.

Waar begin je?
Oké, je bent overtuigd: je gaat een boek schrijven. Weet je niet waar je moet beginnen en hoe? Ik geef je alvast wat tips.

  1. Een boek schrijven begint met een beslissing nemen. Neem die beslissing vandaag. Wanneer is je boek af?
  2. Maak nu meteen tijd vrij in je agenda en besluit om elke dag te schrijven, al is het maar een kwartier.
  3. Kijk in je inbox: welke vraag krijg jij het meest?
  4. Maak een moodboard van je ideale klant.
  5. Start nu!

Wil je nu echt aan de slag?
Ik heb een gratis online training voor ondernemers ‘Hoe begin je met het schrijven van een boek’ over de eerste stappen van je boek. Meld je nu aan en start met je boek.

Laat je mij weten hoe het gaat met schrijven? Heel veel succes met je boek, en je bedrijf!

0 thoughts on “Je zichtbaarheid vergroten als ondernemer? Schrijf een boek!”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

%d bloggers liken dit: